De toekomst is 3rd party cookieloos: op welke andere manieren kun je dus interesse wekken bij potentiële klanten? Mora – van Cora – is aan tafel om te praten over ‘contextual advertising’: adverteren rondom content die past bij je merk, maar dan goed. Zó goed, dat de fabrieken van de snacks waarmee Mora ‘contextual’ adverteerde, tijdelijk een stop op de advertenties wensten, want die konden de vraag niet aan.
Mooi verhaal natuurlijk, maar waar hebben we het over? Het idee van adverteren rondom ‘passende’ content is niet nieuw, maar gebeurt nog vaak op basis van schaarse zoekwoorden of simpelweg op platformen/blogs die passen bij het merk. Bovendien hebben we het dan vaak over banners, en daarvoor is de gemiddelde internetter immuun geworden.
Dus hoe pak je adverteren aan op een frisse manier van nu, die past bij waar de kijker of lezer op dat moment aan denkt? Dat is contextual advertising op basis van AI: op een slimme manier content én afbeeldingen uitlezen en daarbij passend adverteren. Het wordt nog beter als de vorm van de advertentie opvalt zonder irritant te worden gevonden.