Het gebruik van navigatie-apps stijgt, mensen willen dingen sneller en ze willen het nu. We shoppen, connecten en zoeken terwijl we onderweg zijn in bijvoorbeeld de auto, op de fiets of tijdens een stedentrip. We gebruiken apps als Google Maps en Voice Search om te vinden wat we zoeken. Dat is een verandering die alleen maar belangrijker wordt. Marketing krijgt daardoor meer een lokale focus, de plek waar je bent heeft invloed op wat je ziet op Social Media, advertenties en in Google. Zelfs beweging van mensen heeft invloed op zoekresultaten, doordat Google locatiedata gebruikt om zoekresultaten te verbeteren. Hier kun je als marketeer op inspelen, op welke plek is je klant met jou bezig, welke reis leggen ze af, wanneer en waar zoeken ze? Je kan met online kanalen offline gedrag beïnvloeden. De toekomst van retail ligt niet in offline, maar juist in het integreren van online en offline kanalen.
In de presentatie laten we cijfers zien van veranderend consumentengedrag en de shift naar lokaal, hoe onze smartphones zorgen dat lokaal belangrijker wordt en hoe deze shift zorgt voor een andere manier van marketing bedrijven.