Clemmentijn
Treinen

Commercial Director Microsoft Advertising

About Clemmentijn

Met 15 jaar ervaring in de advertentie industrie is Clemmentijn Treinen een kenner op het gebied van technologie en groei. Clemmentijn werkt sinds maart 2021 bij Microsoft waar ze de rol van Country Manager bij Microsoft Advertising vervult. Voordat ze bij Microsoft kwam, is ze 10 jaar werkzaam geweest in Silicon Valley waar ze voor Google nieuwe advertentie producten en initiatieven in tech lanceerde. Hier ontving ze ook de prestigieuze ‘luminary award’ voor het afbreken van organisatorische barrières tussen engineering en operations. Clemmentijn heeft zich altijd gericht op advertentie producten en heeft een passie voor het laten groeien van grote en kleine bedrijven door middel van technologie.

The Talk

De grote verandering: hoe bereik je de ‘nieuwe’ consument online?

Mede ingegeven door de impact van de corona-pandemie is het gedrag van de consument veranderd. Van de elf types die het onderzoek van Euromonitor heeft gedefinieerd, zijn er twee die eruit springen: The Self Care Enthusiast en The Empowered Activist. Waarbij de een bovengemiddeld focust op gezondheid, work-life balance en het gezin als het gaat om aankoopgedrag en merken, ligt de nadruk bij de ander op het maken van aankoopkeuzes op basis van de portemonnee, waarbij inclusiviteit, duurzaamheid en lokaal de boventoon voert. Wie zijn deze consumenten, waar zijn ze naar op zoek en hoe kun je – als marketeer – online relaties met ze opbouwen, bijvoorbeeld via het Microsoft Netwerk.

Click here to register for this talk

Want to be the first to receive updates?

Sign up for the newsletter