Hajo
Wielinga

Data Analyst RTL

About Hajo

Hajo Wielinga begon drie jaar geleden als data-analist bij RTL. Data is essentieel om te innoveren in het veranderende medialandschap. Inmiddels zit hij met vijf collega data-analisten bij Videoland en zorgt hij dat data wordt gebruikt om de creativiteit te versterken.

The Talk

How data analytics amplifies creativity for RTL

Toen Hajo drie jaar geleden bij RTL in dienst kwam, moest hij invulling geven aan de nieuw gecreëerde rol van data analist en bewijzen dat data analyse een cruciale rol speelt in vernieuwing.

Inmiddels is de waarde van de activiteiten van data analyse aangetoond en is het team sterk gegroeid. Nu weet Videoland wat de Nederlander wil en speelt daar op in. Tijdens zijn presentatie vertelt Hajo aan de hand van praktijkvoorbeelden, successen én mislukkingen, hoe data analyse bijdraagt aan het creatieproces en daarmee aan het succes van Videoland.

Time is ticking…

353

days

5

Hours

55

Minutes

52

seconds

Want to be the first to receive updates?

Sign up for the newsletter