Jeroen
Wirz

Sales Director BeNeLux Seedtag

About Jeroen

Jeroen Wirz is geïnteresseerd in nieuwe technieken die de digitale wereld slimmer maken. In 2012 is hij de digitale mediawereld in gerold bij MobPro. Van binnenuit heeft hij gezien  hoe mobiel zich ontwikkelde tot sterke speler in de mediamix. In 2018, toen Seedtag zich vestigde in Nederland, is hij in directe aanraking gekomen met Contextual Advertising. Momenteel is Jeroen verantwoordelijk voor de operatie van Seedtag in de Benelux.

The Talk

Een succesvolle toekomst zonder 3rd party cookies: ‘contextual advertising’ op basis van AI liet de snackfabriek van Mora overuren draaien

De toekomst is 3rd party cookieloos: op welke andere manieren kun je dus interesse wekken bij potentiële klanten? Mora – van Cora – is aan tafel om te praten over ‘contextual advertising’: adverteren rondom content die past bij je merk, maar dan goed. Zó goed, dat de fabrieken van de snacks waarmee Mora ‘contextual’ adverteerde, tijdelijk een stop op de advertenties wensten, want die konden de vraag niet aan. 

Mooi verhaal natuurlijk, maar waar hebben we het over? Het idee van adverteren rondom ‘passende’ content is niet nieuw, maar gebeurt nog vaak op basis van schaarse zoekwoorden of simpelweg op platformen/blogs die passen bij het merk. Bovendien hebben we het dan vaak over banners, en daarvoor is de gemiddelde internetter immuun geworden. 

Dus hoe pak je adverteren aan op een frisse manier van nu, die past bij waar de kijker of lezer op dat moment aan denkt? Dat is contextual advertising op basis van AI: op een slimme manier content én afbeeldingen uitlezen en daarbij passend adverteren. Het wordt nog beter als de vorm van de advertentie opvalt zonder irritant te worden gevonden.

Click here to register for this talk

Want to be the first to receive updates?

Sign up for the newsletter