Peter
Kan

Founder First Day of Spring

About Peter

As a true entrepreneur, Peter Kan is a master of reinvention. He’s spearheaded over 300 events from New York to Shanghai, sold over 250,000 tickets and booked over 500 international artists across multiple music genres. He boasts over 10 years of marketing experience with numerous award-wins and nominations for his creative work such asThis is our house for Absolut Vodka. He is also the only person in the world who could pull off a rave with Underworld beneath Rembrandt’s masterpieces at the Rijksmuseum in Amsterdam.

In 2013 Peter founded creative agency First Day of Spring, specialising in building brands through the power of music. The same year he also founded the world-famous electronic music brand Audio Obscura as well as Dance & Brands – the pioneering conference highlighting collaborations between consumer brands and the music industry.

The Talk

Panel discussion: Data & Dance

Als dj, evenement of festival vorm je een netwerk. Content is daarin de drijvende kracht: het stelt je in staat stelt verbinding te maken en houden met je klanten en fans. Data is een grote toegevoegde, sturende factor en economische waarde voor het bedrijf. Hoe zet je dit als artiest of festival succesvol in en wat moet je vooral niet doen? In deze sessie delen de experts achter een aantal van de meest succesvolle festivals en artiesten van het moment de meest creatieve, succesvolle voorbeelden, maar ook de grootste blunders van de afgelopen jaren. Wat kunnen we daarvan kunnen leren als marketeers? Welke marketingkanalen, strategieën en samenwerkingen bepalen wie er nu succesvol is in de muziekindustrie, en hoe ziet dit eruit de komende 5 jaar? Welke nieuwe ontwikkelingen zijn er gaande en in welke expertise en vaardigheden moeten teams investeren om frontrunners te blijven op dit gebied?

Time is ticking…

20

days

5

Hours

36

Minutes

16

seconds

Want to be the first to receive updates?

Sign up for the newsletter