Festivalorganisatoren hebben een bijzonder product: een ervaring die mensen raakt, meesleept en bijblijft. Maar net als veel andere merken lopen we tegen grote uitdagingen aan: stijgende kosten, snel veranderende privacywetgeving en nieuwe generaties met hun eigen wensen en gedrag. Hoe ga je daar als bedrijf mee om?
Het antwoord: door een scherpe focus op first-party data te houden, en door bezoekers centraal te zetten in alles wat je als organisatie doet. Die aanpak heeft Superstruct Digital Services de afgelopen jaren geholpen om echte, waardevolle relaties op te bouwen met meer dan festivalfans wereldwijd.
Om dat goed én zonder beperkingen te kunnen doen, helemaal afgestemd op de festivalwereld, bouwt Superstruct Digital Services vrijwel alles in-house. Van eigen ticketingsysteem (Bleep) tot een volledig geïntegreerd digitaal platform met e-commerce, marketing automation en BI. Zo werken zij het hele jaar door aan tools die helpen de fanrelatie te versterken.
In deze sessie laat Renee zien hoe deze aanpak werkt in de praktijk en hoe ze daarmee bouwen aan de festivalfanbeleving van morgen.