About Didric
Didric is an Executive Experience Director, visual storyteller, and creative strategist. His passion lies in creating experiences that bring companies closer to their audiences. Using design and design methodologies, he develops engaging media and improves user experiences. Since 2021, Didric has been leading the Creative team at Merkle Netherlands. He has a strong interest in technology and collaborates closely with development teams to deliver integrated solutions. Prior to this, he worked as Creative Director and Art Director at Merkle Netherlands, Oxyma, and Notice Branded Media, where he created concepts for a wide range of companies.
The Talk
De kracht van Human Loyalty: bouwen aan langdurige klantrelaties
In een tijd waarin klantenaandacht versnipperd is en traditionele loyaliteitsprogramma’s tekortschieten, introduceert Tui Six, managing director bij Merkle, het concept Human Loyalty.
Dit concept richt zich op het opbouwen van duurzame relaties door middel van menselijke verbinding. Hierbij staat de connectie tussen merkwaardes en de klantverwachtingen centraal.
Onderzoek toont aan dat emotioneel betrokken klanten tot twee keer meer uitgeven en loyaal blijven aan merken die ze vertrouwen. In plaats loyaliteitsprogramma’s alleen in te laten spelen op transactionele aspecten, pleit Merkle ervoor deze te verdiepen met emotionele componenten.
Door te investeren in emotionele loyaliteit transformeer je klanten tot merkambassadeurs en versterk je de klantrelatie op de lange termijn.