About Marlous
Marlous is al zeven jaar actief in digital analytics. Ze begon bij agency Relevant Online, waar ze de basis van digital analytics leerde, en stapte daarna over naar de klantzijde, eerst bij Vattenfall en nu bij Odido. Bij Odido leidt ze een team dat zich richt op dataverzameling en -engineering. Naast haar werk bij Odido is Marlous organisator van Women in Analytics, een initiatief dat vrouwelijke sprekers in digital analytics een podium biedt. Daarnaast is ze lid van de DDMA-commissie Digital Analytics, waar ze het programma van de jaarlijkse Digital Analytics Summit samenstelt.
The Talk
Odido en Springbok: creatie van een ‘cutting edge’ marketinglandschap
In deze sessie bespreken Springbok en Odido de uitdaging om naar een cutting-edge digital data landschap toe te werken tijdens de Rebranding van Odido.
Met de opkomst van AI zal data een nog meer prominentere rol gaan krijgen binnen organisaties. Ondanks de inzet en samenwerking binnen organisaties om de kracht van AI te verwaarden, blijft het end-to-end beheer van data echter een uitdaging. Hierdoor blijft de datakwaliteit te laag, wat de ruimte tot groei voor verdere innovaties als AI beperkt. Een data landschap dat betrouwbaar, robuust en flexibel is, is daarom van vitaal belang.
Marlous en Stan nemen jullie mee in het proces van Rebranding binnen Odido en de impact op het digitale domein. Hoe Odido de overgang heeft gemaakt van UA360 naar de ‘gevreesde’ GA4, en hoe een tumultueuze tijd ook kan leiden tot kansen voor groei. En daarmee het opzetten van een ‘cutting edge’ data landschap dat klaar is voor de toekomst.