Hoe fietsenmerk Popal inspeelt op verandering door next level B2B e-commerce platform

By: Zita Bebenroth (Bitfactory), Bas Hellendoorn (PMG) Stage 5 14:15 — 14:45

NL

Dutch session

Grote marktveranderingen kunnen chaos creëren in jouw organisatie en e-commerce strategie. Zo kent de fietsenbranche momenteel grote uitdagingen. Na een explosieve groei tijdens de afgelopen jaren als gevolg van de pandemie, bezwijken nu diverse grote merken omdat de productie (en garantie) processen dit tempo niet langer kunnen bijbenen.

Als marktleider op fietsengebied in de Benelux heeft PMG – van o.a. de merken Popal, BSP, Cangoo, Keewee en Bird Bike – hier op tijd een strategische keuze in gemaakt: door fietsendealers in hun kracht te zetten en te ontzorgen met een next level e-commerce
platform. Hiermee bind je je klanten en kun je de interne organisatieprocessen goed blijven managen.

Maar, hoe doet PMG dat? Een next level experience bieden aan B2B klanten kan een hele uitdaging zijn. Klanten in B2B verwachten een hoog niveau van (self) service in hun online e-commerce omgeving, zoals ze dit ook van B2C gewend zijn. Alle systemen van de backoffice moeten op elkaar aansluiten om de optimale klantreis neer te zetten.

PMG neemt je mee in de transitie naar hun nieuwe dealerportal met een optimale user experience. Digital agency Bitfactory deelt de ins and outs van de e- commerce strategy, het designproces en de technische implementatie. Tackel de chaos en blijf volop in beweging met B2B e-commerce!

Want to be the first to receive updates?

Sign up for the newsletter